Wednesday 20 August 2014

Lets Visit Istanbul 2014! - Part 1

Assalamualaikum!

Terasa macam nak up cerita masa pergi company trip ke Istanbul laa.... Tapi kan dah tak berapa nak ingat sangat..Boleh la yer daripada tak ada.. Pada awalnya aku tak dapat pergi di sebabkan tempoh berkhidmat kurang daripada 1 tahun.. Last minute dapat call dari HR.. Tanya aku sama ada interest tak nak ikut pergi Istanbul... Aku????

Time tu memang macam question mark... Kenapa erk? Apesal last minute? Apa yang jadi? Seriously at the moment aku macam tak ada apa-apa perasaan.. Suka and excited jauh sekali... Korek punya korek rupanya ada dua staf yang telah ditamatkan kontrak atas masalah disiplin... Fuhh! lagi aku serba salah..dengar cerita dua orang staf tu dah siap packing kott... Lagi seminggu je nak pergi.. Aku sedihhhh sangat bagi pihak mereka.. Lama aku fikir..

Aku tak terus kata aku nak pergi dengan HR.. Aku minta masa.. Aku mintak pendapat ramai orang.. Sampai la seorang akak office aku pm aku kat FB, dia kata ini rezeki aku apa yang jadi tu suratan untuk mereka yang tak dapat pergi.. Peluang depan mata kenapa tak nak terima.. Sedih aku masa tu..Bincang dengan cik Zam boleh ke aku pergi tinggalkan dy? Seminggu tuuu.. Dy kata dy izinkan aku pergi dengan syarat jaga batas aku sebagai seorang Isteri.. Alhamdulillah.. Akhirnya keputusan di capai dan aku pun bagi persetujuan kepada pihak HR.. Bukan mudah ye kita nak bergembira di atas kesedihan orang lain.. Aku bukan jenis orang yang pentingkan diri sendiri.. Perasaan orang lain tu yang lebih penting..

So, if ada readers from KPRJ di luar sana, bacalah posting ni... huhuhuhuhu...

Dah laa.. Malas nak bersedih-sedih.. Benda pun dah lepas.. Tapi seriously aku tak ada persiapan.. Ko bayangkan, kalau company bagitau aku 2 atau 3 bulan awal macam yang lain-lain confirm laa aku boleh stand by kan.. Bukan dari segi financial je, passport,  barang-barang keperluan apa semua.. Tak kan nak cowboy je kan?? Nasib baik saya ada dua banker yang saya amat sayangi dan kagumi..hahahhaha.. Sayang mak n cik zam ketat-ketat....

Akhirnyaaa....




Sambung nanti yer dengan Entry bergambar ok... Bye.

No comments:

Post a Comment