Wednesday 4 February 2015

Sweet Escape : Krabi - Part 1

Assalamaualaikum W.B.T

Seperti yang dijanjikan, hari ini kite akan bercerita mengenai KRABI!
Wahh! semangat sungguh kan.. entry Istanbul tak habis lagi... hehhehe..

Sempena sambutan Ulangtahun Perkahwinan aku yang pertama,
kami plan nak berjalan dan get some refreshment..

Dulu berangan nak honeymoon kat krabi lepas abis majlis di Kedah,
Tapi masa tu kewangan tidak mengizinkan..
Langkawi sajalaaaa.. pun ok what...:)

Aku pergi Krabi 4 Hari 3 Malam.. 1 Malam di Aonang Viva Resort dan
2 malam di Deevana Plaza Hotel.. Hari pertama macam tragedi sikit laa..
But at the end, everything was fine..

Aku pergi berenam..Aku, Cik Zam, Kak Lynn (akak aku) dan 3 org kawan dia..
Kak Hazirah, Kak Laila dan Kak Syieda..

Ticket Flight Air Asia dari KLIA2 ke Krabi, 29 Januari 2015 at 0715 am..
Return dari Krabi ke KLIA2, 01 Februari 2015 at 1415 pm..

Let's Start!

Rabu, 28 Januari 2015

Alhamdulillah, dah ada bas direct dari Jb ke KLIA2..
Sangat memudahkan! boleh refer website ni...
Satu lagi, bas ni hanya ambil penumpang di Stesyen Bas Taman Tun Aminah
dan Yong Peng..Kenapa? Pergi tanya owner... Huhuhuhu.

Tepat jam 09.15 malam kami pun bergerak ke KLIA2..
Driver dy sangat cekap ok... Tak macam driver KKKL atau sewaktu dengannya..
Rilek je pak cik tu.. Cara dy kendalikan bas tu buat aku tido lena..
Buka mata je dah sampai! Good! sekali tengok jam, mak aihh baru 12.30 malam..
Bertabahlah yee kite menunggu...




Sebelum ke ruang terminal, kami lepak di McDonald dengan sepupu aku, Udin...
Dy manager dekat Nando's.. Ingatkan dapat makan free tapi kitorang sampai terawal..
Kitchen da close..Pukul 3 baru buka balik.. Takpela..Lepak McD je..

Dalam pukul 3 lebih aku decide nak masuk terminal sebab nak
solat Isyak dan tunggu gate open.. ai tak suke check in lambat-lambat..
Nanty ai nervous! bahahha..

Terkejut aku bila masuk surau yang berdekatan dengan Main Gate,
Ramai gile orang tido.. tido tu takpela tapi sampai tak ade ruang nk solat..
Adoii..naseb ade yang tido2 ayam n berperikemanusiaan..jadi solat la kite
dicelah-celah orang tido! huhuhu..

Settle solat aku lepak kat depan Main Gate dgn Cik Zam sementara
kak lynn n kwn2 dy lepak di surau..

Tepat jam 5 pagi dengan confidentnya aku pun tuju ke arah imigration..
sekali dy suruh aku pergi kaunter check in dulu... bahahahha..first time u alls..

Ingatkan drop bag kat dalam..heheheh...patah balik ke kaunter check in..
Aku tukar luggage ngan kak lyn memandangkan bag aku exceed 20 kg..
Kak Lynn amik 25kg tapi bag dy tak sampai 15kg! Good!

Ingatkan kat situ je yang kitorang sangkut, sekali masa last scanning
sebelum masuk ruang menunggu, aku ngn kak azi kena scan 2-3 kali...
sampai kena bukak kasut! bahahha.. padan muka kau abg imigration bau kasut
aku yang busuk tuu!

Haihhh! leceh n penat sungguh...nasib  sampai awal... dekat sejam jugak laa baru settle
semua process check in and scanning... dah jom rehat!

 
 
 
Akhirnya, tido belakang kerusi!! pemandangan yang tidak pelik yaa disini!

Lebih kurang jam 0645 am, krew Air Asia dah start buat pengumuman..
kami pun bersiap sedia masuk ke dalam flight.. Tepat 0715 am..kami berlepas ke Krabi.

Khamis, 29 Januari 2015

Dalam Flight kami dah order siap-siap Nasi Lemak Pak Naseer & Pancake..
Kenyang betul.. tak terasa lama pun dalam flight tu..tetiba pilot announce yang kite
akan mendarat sekarang..pastu ade announcement lagi mengatakan flight kami
mendarat 15 minit lebih awal dari waktu yang sepatutnya! Syabas Kapten Syamil!

Muka Happy!
Ai? Overload!

Perjalanan dari Airport Krabi ke Aonang Viva Resort mengambil masa selama 30 minit.
Suprisingly, Jalan Kampung dy sangat tip top! tak nampak pun lubang sana sini macam dekat...
ishhh..apee nihh kutuk negara sendiri! tak bukan.. serius.. jalan dy cantik.. Tahniah JKR Thailand.. ehh JKR ke? sama waktu denganya! lantak kau la labu..aku dah puji nii..

Hotel baru..cantik kan..saya bagi 4 bintang! mana lgi satu bintang.. jap.
Amik gambar pun nak bercekau!!






Check In Pleaeeee..
View dari luar..Ground Floor jee..Syokk..tak payah naik tangga.. malas!
Rumah Saya untuk 1 malam sahaja..
Ini yang mengurangkan bintang! Keras kau katil dia..

Alhamdulillah, segala urusan check in dipermudahkan.. Lets go Cari makan... Cari makan disekitar hotel je..malas nak jejauh..

Station minyak dya self service ok..
Sempat Cuci mata sattt..
Disebabkan masih pagi, tak banyak kedai yang dah dibuka..then kami jumpa kedai ni.. sedap..
ahhhhh...sedapnyee Phad Thai Seafood.. Thorbaikkk
Nasi Goreng Seafood! Thorbaikkk! Aku order dua ni je..


Siap makan kami balik bilik untuk rest.. yerla..malam tadi tido tak sempurna kan.. dalam pukul 1.30 ptg, Aktiviti kami akan bermula..akan ade transport yang akan pick-up di hotel.. sebelum sampai bilik hotel, sempat membeli air kelapa! Ya Allah..sedapnya.. Kenapa laa semua sedapp... lahaii...

Makan lagi! hahhaha...ni sesi lepas bangun dari tido!

okey uolss, sampai sini dulu yer.. nanti aku cerita pengalaman tak best waktu Aktiviti Pertama ni.. Menyesal giler kutttt... takpelah.. jadi kan pengajaran untuk korang k..

bye!





No comments:

Post a Comment