Sunday 8 February 2015

Sweet Escape : Krabi - Part 3

Assalamualaikum semua..

Maaf sebab lewat sikit update Part 3 ni...
Siapa yang belum baca Part 1 & Part 2 sila jelajah ke sana dulu yerr..

Jumaat, 30 Januari 2015

Bangun seawal 7.30 pagi..
Packing barang siap-siap untuk check-out.
Balik dari aktiviti hari ni,
kami akan check in hotel lain..

Dalam pukul 8.00 pagi kami dah ready..
Call front desk minta hantar bellboy untuk angkat barang..
Selesai check out & tagging luggage (kami tinggal luggage di lobi hotel)
kami pun sarapan..

Kelemahan hotel-hotel kat sini adalah mereka tidak
mengasingkan makanan halal & non halal..
Was-was sangat nak makan...
Langkah terbaik adalah makan roti sahaja.. :)
Roti siap bungkus ok untuk bagi ikan makan nanti...

Usai sarapan, ngam transport utk pick up kami sampai..
Kali ni elok sikit..Memang betul-betul van..
Bukan lori ubah suai..heheheh..

Pakej kali ni sangat sistematik dan best.. Fully recommended..
Nama Agent dy Chok Paisan Tour..



Phi Phi Island Tour

-       Maya Bay (The Beach Film)
-       Monkey Bay (Snorkelling)
-       Lohsamah Bay (Snorkelling)
-       Pileh Bay (Snorkelling)
-       Viking Cave (Sightseeing)
-       Phi Phi Don (Lunch)
-       Runtee Bay (Snorkelling)
-       Bamboo Island (Snorkelling)
- Arrive Hotel

Dalam Van yg very comfy
Dari Hotel kami di bawa ke arah Noppharat Beach..
Kiranya macam assemble point la..
Ramai sangat orang waktu tu..
Kami diberi sticker warna orange..
Lain warna lain pakej tau..

Suasana pagi itu.. Ramai je orang Malaysia..
Yang baju biru cair biru gelap tu tourist guide kami..Mahir berbahasa Inggeris..Sebelah dy tu macam krew r.. Nampak tak nama tour Agent tu.. CHOKPAISAN.
Wajib basuh selipar ok sebelum naik boat. Pastu masukkan selipar dalam bakul khas. no shoes or slipper inside the boat.. Wow.. Tapi boat dy memang bersih..
Satu tips untuk korang semua, sila pastikan korang ingat nombor boat..
bila dah banyak sangat boat beratur dekat sesetengah pit stop, memang pening nak fikir..
Semua nampak sama jee.. Nombor boat kami adalah 11..

Dalam Boat
Amik mood Titanic siket.
Parah nii..
Ini macam baru boleh senyum..
Bajet sikit..
Comel sangat perut tuu..
So, Pit Stop kami yang pertama adalam Bamboo Island..
Lebih kurang macam Poda Island juga semalam..
Kami cuma mandi manda sikit je.. nothing much to do..
Kite layan gambar k..

Minah ni photobomb aku
Then, our picture together.
With my sis




Kanak-kanak riang.
Aku malas nak mandi bersungguh..takat dada je..lagipun snorkelling cap aku tertinggal atas boat.


:)

Madam King nak beristirehat. Dont disturb.
:)

Hampir 30 minit melepak di Bamboo Island, 
Kami pun naik ke atas boat dan pergi ke lokasi seterusnya iaitu Viking Cave.

Untuk pengetahuan, cave ini tidak dibuka pada orang awam..
Menurut tourist guide, Raja Thailand pernah bersembunyi di dalam nya..
Wallahualam..
Air kat sini jernih sangat-sangat..tembus sampai ke dasar..SubhanAllah.

Cantik Sangat..Rahsia di dalam biarlah hanya Allah yang tahu.
Selepas itu, kami melalui satu kawasan yang kecantikkan nya sangat menakjubkan..
Aku ade video..nanti aku cuba masukkan.tengok gambar macam x puas kan..



 

Next stop ni yang aku tunggu-tungu.. MAYA BAY..
It was superbb! Lokasi pengambaran filem The Beach..
Belakang Maya Bay ada lagi sebuah Teluk..
Nama dia Loh Sa Ma Bay.. Air dy lagi cantik..
Bezanya dia tak ada pesisir pantai..
Kalau dari Maya Bay nak ke Loh Sa Ma Bay ni kena jalan kaki..
Lebih kurang 10 minit..Tapi nak turun ke situ kena guna tali..
Idokk la teman..







  
Ni gambar-gambar di Maya Bay..
Jom tengok Loh Sa Ma Bay.


Sepanjang Perjalanan ke Loh Sa Ma Bay




See, cantik kan Loh Sa Ma Bay ni..

Ok..dah..jom naik boat! Lapar dah ni..
Sebelum lunch, boat singgah di Monkey Bay..
Takde apa pun..sama je monyet Thailand dengan Monyet Malaysia..Grrrr!


Sebelum lunch kami singgah di Pulau ape ntah untuk snorkelling..






Lunch time!
Pilihan makanan sangat banyak..
Puas hati giler kot trip ni..
Mungkin ini ganjaran untuk kejadian semalam..
hehehhe..

Kami Lunch di Koh Phi Phi Don..
Sebuah perkampungan Muslim...


Toilet dy punya bersih.. Tak payah cakap la..boleh baring ok...
Tak amik pulak gambar toilet..

Sempat kami beli gelang ni..Saja buat kenangan..
Close-up sikit.
Tempat untuk santai-santai..berbayar ok..bukan free..40 THB rasanya..
Dah kenyang mengantuk pulak..Badak sungguh..
Beli gambar! Harga 150 THB.. Bole kecek Klate brader ni..
Times up! Jom naik boat!
Kite pergi snorkelling lagi satu tempat..
Habis je snorkelling tu, kami pun balik ke Hotel..

Sampai Aonang Viva Hotel aku amik lugage dan pangil tuk tuk untuk check in hotel lain..
Deevana Plaza Hotel. Awesome overload!

Dengan tak tukar baju, siap basah-basah lagi aku check in hotel ni..
Kat lobby tu aku tengok semua cantik jee..
Aku je selebett.. Jangan main-main..Aku siap dapat free upgrade lagi tau..

Mula-mula aku booking Premier Acces Room, alaa bilik yg connect terus dengan swimming pool..
melalui Air Asia Go, tapi masa check in tu aku dapat free upgrade ke Suite Room..
Waahh..ini sudah bagus..Manager dia nama KIKI from Poland but stay in France..
Duduk di Thailand dah 3 tahun sebab kawin dengan jejaka sini..mesti handsome laki tu..
Seriously, Kiki ni sangat cantik..macam Barbie Doll..
tak sempat nak amik gambar dengan dia..

Baru hari kedua beg dah beranak ok.

Laluan ke Lobi.. Gah sangat..
Nampak si gemuk tak? Yang basah-basah tu..
Tengok orang kampung ni..selekeh..dari darat ke air, dari air ke darat..
Deko Hotel
Mari kita masuk kedalam hotel..

Buka pintu je nampak Ruang Tamu ala-ala modern classic..
See, TV ada 2 satu kat hall satu kat dalam bilik..yang kiri kanan tu ada pintu kayu..

Mini Bar..kalau dari pintu tu belok kiri masuk dalam walking Wardrobe.
Katil yang superb.. Very comfy.. Ade bunga dengan anak gajah laa...Aumm sangat! hikhikhik..
Seksinya toilet dia..tempat membuang hajat pintu belah kiri tu...bagus tak combine..
Bath tub..
Belakang i bathtub..belah kanan adalah shower room..
Walking Wardrobe complete with dressing table..
Ade bag untuk kemudahan ke beach & swimming pool.. Bukan untuk bawak balik yer..
View dari bilik..SubhanAllah..Aku bersyukur dengan nikmat yang Kau beri.
Sangat-sangat-sangat berpuashati dengan room and accomodation..
Hotel ni ade 3 Swimming Pool.. Tiga-tiga aku tak jejak...warghh..
Rugi sangat-sangat..

Belanja satu gambar..
Alhamdulillah..
Selesai bersihkan diri kami bersiap untuk makan malam dan jalan-jalan
disekitar Pantai AoNang..Kami jalan kaki ok dari hotel ke Pantai Aonang..

Malam tu kami makan di Bamboo Restaurant.. 
Makanan nya pada aku ok.. Tapi Cik Zam kata kurengg..
Harga untuk 4 orang makan THB 2300..

Mau kasi berapa bintang yaaa...hehheehe
Jom kita layan menu malam tu.. Ada ikan, sotong, udang, tom yam dan green curry..

Omell angatt..
Coconut Shake.. hoiii...tak boleh minum laa..dy buh santan..aku pulang balik air dy.. aku panggil waiter to macam ni,    'baby, can you please have a taste on my drink? I cant drink it'.. bahahhaha..
Ikan ape ntah masak stim limau
Sotong and tom yam
Kerabu Mangga
Selepas makan kami singgah massage jap..
Ade kes masa kami pergi massage waktu tu..
Aku amik Aromatherapy Massage, laki aku amik Thai Massage..
Untuk massage lelaki dia bagi sorang pondan kat laki aku..
Laki aku dah takut dah..siap paksa aku massage sebelah dia..

Nama pondan tu LALA.. berkumis..geli aku tengok..
Kau tahu si Lala bangang ni boleh pulak buat aksi meliuk lentuk atas badan laki aku..
Aku tengok dy senget je..
Sambil dy buat tu dy asyik jeling aku je...
Dy ingat aku jeles?? Bahahhaha..

Ok lah dah berjela sangat ni..
Dok teringat kat Lala la pulokkk..
Haree sungguh..

Jumpa esok untuk Part 4 pulak yer..
Bye..

No comments:

Post a Comment